Volkswagen a dat-o de gard: serviciul său devine gratuit, după o gafă colosală
Poliția a fost nevoită să cumpere serviciul pentru a urmări o mașină furată cu un copil înăuntru.
Volkswagen se confruntă cu unul dintre riscurile legate de caracteristicile importante ale mașinii la serviciile plătite.
Marca își oferă serviciul de urgență conectat Car-Net gratuit timp de cinci ani pentru majoritatea vehiculelor din anul model 2020 până în 2023, după un furt de mașină în suburbia Libertyville din Chicago. Hoțul a furat SUV-ul Atlas al unei mame cu fiul ei de doi ani încă înăuntru, dar poliția nu a putut convinge un reprezentant VW să reactiveze Car-Net (o perioadă de probă expirase) și să ajute să urmărească locația mașinii fără a plăti 150 de dolari. Poliția localizase deja mașina și copilul până când un detectiv a plătit taxa.
Accesul gratuit la Car-Net va dura cinci ani după vânzare. Acesta intră în vigoare de îndată ce un proprietar creează un cont myVW și acceptă termenii și condițiile relevanți. Modelele de motoare cu ardere primesc notificări automate de accident, ajutoare de urgență, locația vehiculului furat și alerte antifurt, în timp ce cumpărătorii ID.4 primesc funcțiile de notificare de accident și asistență în caz de urgență.
Un eșec grav
Rachel Zaluzec descrie răspunsul la furt drept un „eșec al procesului”. VW investighează ce s-a întâmplat și va lua măsuri pentru a „face totul corect pentru viitor”, adaugă executivul.
Răspunsul reprezentantului nu este neapărat tipic pentru serviciile de urgență conectate. OnStar de la GM, de exemplu, explică că va contacta „imediat” poliția și va începe să urmărească locația unei mașini în cazul unui furt sau al răpirii. În situații mai puțin urgente, OnStar va începe să urmărească o mașină furată atunci când verifică raportul de poliție al proprietarului.
Incidentul are loc pe măsură ce mai mulți producători de automobile mută funcțiile mașinii la abonamente, inclusiv achiziții unice, cum ar fi îmbunătățiri de performanță și scaune încălzite. Nu există niciun mister în spatele strategiei – aceasta creează un flux constant de venituri care durează mult timp după ce o mașină ajunge la un client.
În cazul serviciilor de urgență, totuși, poate complica încercările de a ajuta proprietarii care se pot afla în situații care pun viața în pericol.